Dane referatu
- Kierownik:
Krystyna Dzikowska - pokój nr.4, telefon : 89 524 19 04 - Siedziba:
Urząd Gminy w Gietrzwałdzie,
ul. Olsztyńska 2,
11-036 Gietrzwałd
Zadania Referatu Podatków i Opłat, w szczególności:
- Realizowanie wszystkich spraw wynikających z funkcji organu podatkowego, a w szczególności:
- ustalanie w drodze decyzji wymiaru podatków: od nieruchomości, leśnego, rolnego, od środków transportowych i opłaty od posiadania psów, łącznego zobowiązania pieniężnego;
- udzielanie ulg podatkowych, umorzeń, odroczenia terminów płatności, rozkładanie na raty należności podatkowych;
- prowadzenie egzekucji administracyjnej i sądowej w zakresie należności podatków i opłat lokalnych;
- prowadzenie postępowań zabezpieczających podatki i inne należności hipoteką na nieruchomościach, zastaw skarbowy na ruchomościach oraz zbywalnych prawach majątkowych;
- umarzanie, odraczanie, rozkładanie na raty podatków pobieranych przez Urząd Skarbowy, będących dochodami Gminy;
- prowadzenie w pełnym zakresie spraw dotyczących udzielania pomocy publicznej;
- wydawanie zaświadczeń o niezaleganiu lub stwierdzające stan zaległości;
- wydawanie zezwoleń na wykreślenie hipotek;
- naliczanie odsetek za zwłokę oraz opłaty prolongacyjnej w prawidłowej wysokości;
- prowadzenie kontroli podatkowych;
- wydawanie zaświadczeń potwierdzających płatników podatku rolnego oraz od nieruchomości;
- sporządzanie pisemnych interpretacji w indywidualnych sprawach podatków, w zakresie przepisów prawa podatkowego, regulowanych ustawą o podatkach i opłatach lokalnych, ustawą o podatku rolnym, leśnym i ustawą o opłacie skarbowej;
- sporządzanie spisu uprawnionych do udziału w wyborach do izby rolniczej;
- naliczanie wysokości zwrotu podatku akcyzowego;
- prowadzenie postępowań i wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych;
- prowadzenie spraw związanych z realizacją nieodpłatnej pracy wykonywanej przez skazanych skierowanych przez sąd.
- Prowadzenie spraw z zakresu gospodarki odpadami i gospodarki komunalnej w zakresie czynszów i opłat, a w szczególności:
- przyjmowanie deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, korekt deklaracji w przypadku zmiany danych, będących podstawą ustalenia wysokości należnej opłaty z tego tytułu;
- wydawanie decyzji określających wysokość opłaty lub zaległości z tytułu opłaty za odpady;
- prowadzenie rejestru odpisów decyzji zezwalających na prowadzenie odzyskiwania, unieszkodliwiania, zbierania lub transportu odpadów wydawanych przez Starostwo Powiatowe w Olsztynie;
- prowadzenie w księgach rachunkowych prawidłowej ewidencji przypisów, odpisów, wpłat, zwrotów i zaliczeń nadpłat z tytułu opłaty za lokale mieszkalne i pomieszczenia gospodarcze;
- księgowanie opłat za lokale mieszkalne i pomieszczenia gospodarcze, analiza dokonanych wpłat;
- terminowe podejmowanie czynności zmierzających do zastosowania środków egzekucyjnych takich jak upomnienia i tytuły wykonawcze;
- prawidłową ewidencję przypisów, odpisów, wpłat, zwrotów i zaliczeń nadpłat z tytułu opłat;
- nadzorowanie działalności Cmentarzy Komunalnych, koordynacja prac związanych z zakładaniem, rozszerzaniem i zamykaniem cmentarzy komunalnych oraz współpraca z innymi służbami zajmującymi się utrzymywaniem cmentarzy komunalnych, grobów, miejsc pamięci narodowej i pomników;
- prowadzenie spraw związanych z umowami najmu lokali komunalnych i socjalnych, pomieszczeń gospodarczych i użytkowych wraz z przygotowywaniem projektów uchwał w sprawie stawek czynszu regulowanego, socjalnego oraz innych opłat za wynajem lokali niemieszkalnych oraz ich aktualizacja;
- wystawianie wezwań oraz wezwań przedsądowych do zapłaty za lokale mieszkalne i pomieszczenia gospodarcze, kompletowanie dokumentacji i kierowanie spraw do wszczęcia egzekucji sądowej.
- Do zadań kierownika referatu należy w szczególności:
- przygotowywanie uchwał w zakresie prowadzonych spraw;
- nadzór nad realizacją uchwał;
- nadzór nad terminową realizacją zadań przez pracowników referatu;
- nadzór nad terminowym prowadzeniem postępowania egzekucyjnego (upomnienia, tytuły wykonawcze);
- dbałość o dochody z tytułu podatków i opłat lokalnych;
- sporządzanie sprawozdawczości i informacji z zakresu prowadzonych spraw;
- nadzór nad terminowym i rzetelnym sporządzaniem sprawozdań;
- załatwianie korespondencji związanej z realizacją przydzielonych zadań;
- prowadzenie spraw gminy jako udziałowca ZGOK Sp. z o.o. w Olsztynie:
- zastępowanie wójta w zgromadzeniach ZGOK Sp. z o.o. w Olsztynie,
- rozliczanie dostaw odpadów do ZGOK Sp. z o.o. w Olsztynie,
- współdziałanie ze ZGOK Sp. z o.o. w Olsztynie;
- organizacja przetargów i nadzór nad prawidłowym świadczeniem usługi przez wyłonione w przetargu podmioty świadczące usługi w zakresie odbioru odpadów komunalnych z terenu gminy;
- wykonywanie funkcji zwierzchnika służbowego wobec pracowników bezpośrednio podległych.
- Godziny urzędowania:
poniedziałek 8.00-16.00 wtorek-piątek 7.00-15.00
Załączniki (9) | Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Załączniki
Metadane
Źródło informacji: | Adam Cieśliński |
Data utworzenia: | 2015-07-31 12:32:54 |
Wprowadził do systemu: | Adam Cieśliński |
Data wprowadzenia: | 2015-07-31 12:33:02 |
Opublikował: | Adam Cieśliński |
Data publikacji: | 2015-07-31 12:33:34 |
Ostatnia zmiana: | 2024-02-06 11:46:30 |
Ilość wyświetleń: | 1660 |