• Kierownik:
    Jan Kasprowicz

  • Siedziba:
    Urząd Gminy w Gietrzwałdzie pokój nr. 1 

    • Zakres spraw i zadań do realizacji:

    1/ sporządzanie aktów stanu cywilnego /urodzeń, małżeństw i zgonów/,

    2/ wydawanie odpisów z aktów stanu cywilnego,

    3/ prowadzenie akt zbiorowych do sporządzonych aktów urodzeń, małżeństw i zgonów,

    4/ przyjmowanie oświadczeń o uznaniu ojcostwa i prowadzenie rejestru uznań,

    5/ przenoszenie do rejestru stanu cywilnego treści zagranicznego dokumentu w drodze transkrypcji lub odtworzenia, w drodze czynności materialno-technicznej,

    6/ wydawanie zezwoleń na zawarcie małżeństwa przed upływem ustawowego terminu wyczekiwania,

    7/ wydawanie zaświadczeń o zdolności prawnej do zawarcia małżeństwa za granicą,

    8/ wydawanie zaświadczeń o zdolności prawnej do zawarcia małżeństwa wyznaniowego ze skutkiem cywilnym,

    9/ wydawanie zaświadczeń o zamieszczonych lub niezamieszczonych w rejestrze stanu cywilnego danych dotyczących wskazanej osoby,

    10/ wydawanie zaświadczeń o stanie cywilnym z rejestru stanu cywilnego,

    11/ prowadzenie postępowań dotyczących uznawania orzeczeń państw obcych na podstawie przepisów kpc, rozporządzenia Rady Europy Bruksela IIa i umów międzynarodowych,

    12/ dokonywanie w aktach stanu cywilnego wzmianek dodatkowych w oparciu o orzeczenia sądowe, decyzje administracyjne, protokoły, oświadczenia, uznania wyroków sądów państw obcych,

    13/ przenoszenie własnych aktów stanu cywilnego sporządzonych w formie papierowej do rejestru stanu cywilnego w aplikacji „Żródło”,

    14/ unieważnianie aktu lub aktów stwierdzających to samo zdarzenie,

    15/ unieważnianie z urzędu wzmianek dodatkowych w przypadkach określonych w ustawie prawo o aktach stanu cywilnego,

    16/ przyjmowanie oświadczeń o powrocie małżonka rozwiedzionego do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa, nadaniu dziecku nazwiska męża matki, zmianie imienia dziecka, wyborze nazwiska, jakie będą nosić małżonkowie i dzieci zrodzone z małżeństwa,

    17/ wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach zmiany imienia lub nazwiska,

    18/ aktualizowanie w rejestrze Pesel danych dotyczących stanu cywilnego na podstawie zagranicznych dokumentów stanu cywilnego.

    • Telefon kontaktowy:
      (89) 524-19-01

    • Godziny urzędowania:
      poniedziałek - 8:00-16:00
      wtorek-piątek - 7:00-15:00