Dane referatu
- Kierownik:
Krystyna Dzikowska - pokój nr 4, telefon : 89 524 19 04 - Siedziba:
Urząd Gminy w Gietrzwałdzie,
ul. Olsztyńska 2,
11-036 Gietrzwałd
Zadania Referatu Organizacyjnego, Spraw Obywatelskich i Oświaty:
- Do zadań referatu należy m.in. organizacja, realizacja, prowadzenie i załatwianie spraw w pełnym zakresie zaopatrzenia materiałowego, obsługi sekretariatu, ewidencji ludności, spisów i wyborów wszystkich szczebli, spraw osobowych, kadr i szkoleń, interpelacji, skarg, wniosków i petycji oraz spraw obywatelskich, przez komórki referatu:
- Biuro wójta gminy oraz urzędu gminy:
- prowadzenie sekretariatu Wójta i Zastępcy Wójta, kalendarza spotkań;
- zaopatrzenie w materiały biurowe;
- zamawianie prasy;
- przyjmowanie i rozdział korespondencji przychodzącej i wychodzącej, dokumentów zewnętrznych i wewnętrznych na poszczególne komórki organizacyjne;
- rejestrowanie korespondencji wpływającej i wychodzącej w systemie elektronicznym Proton;
- wysyłanie korespondencji i przesyłek;
- obsługa poczty elektronicznej Urzędu oraz Wójta;
- prowadzenie rejestru delegacji służbowych oraz ewidencji krajowych i zagranicznych podróży służbowych Wójta oraz pracowników i kierowników komórek organizacyjnych Urzędu;
- udzielanie szczegółowej informacji o zakresie działania Urzędu, o właściwości komórek organizacyjnych, kierowanie do odpowiednich komórek;
- udzielanie informacji o kompetencjach innych urzędów celem załatwienia spraw przez Obywateli;
- wydawanie druków i pomoc w ich prawidłowym wypełnianiu przez Obywateli;
- nadzór nad udostępnianiem sali konferencyjnej i pomieszczeń Urzędu;
- ewidencja udzielonych zezwoleń samodzielnych wejść na teren Urzędu oraz udzielonych zezwoleń dostępu do pomieszczeń;
- prowadzenie rejestru ogłoszeń oraz terminowe wywieszanie i przesyłanie ogłoszeń sądowych, biur notarialnych, komorników i pism urzędowych.
- Biuro Rady Gminy:
- obsługa techniczno-kancelaryjna Rady, komisji Rady i klubów radnych;
- obsługa kancelaryjna Przewodniczącego Rady;
- dokumentowanie działalności Rady i jej organów;
- prowadzenie rejestru uchwał Rady oraz aktów prawa miejscowego;
- terminowe przekazywanie uchwał Rady do organów nadzoru;
- współpraca z właściwymi merytorycznie komórkami organizacyjnymi w zakresie przygotowywania projektów uchwał i innych materiałów na posiedzenia Rady i jej komisji;
- protokołowanie obrad sesji i posiedzeń komisji Rady Gminy;
- przekazywanie administratorowi Biuletynu Informacji Publicznej do publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej gminy zawiadomień o sesjach Rady, posiedzeniach komisji Rady, projektów uchwał oraz uchwał;
- prowadzenie rejestru wniosków, zapytań i interpelacji radnych, koordynowanie wszystkich czynności dotyczących obiegu dokumentów Rady, inicjowanie niezbędnych działań związanych z przeprowadzeniem wyborów ławników;
- przygotowywanie projektów uchwał dotyczących organizacji i funkcjonowania Rady oraz w innych sprawach w zakresie uzgodnionym z przełożonym;
- przygotowywanie informacji o rozpatrzonych petycjach;
- przygotowywanie informacji do wypłat diet radnym.
- Ewidencja ludności:
- prowadzenie wszystkich spraw związanych z zameldowaniem i wymeldowaniem na pobyt stały i czasowy;
- wydawanie zaświadczeń poświadczeń o zameldowaniu i wymeldowaniu;
- udostępnianie danych osobowych i adresowych;
- nadawanie numeru PESEL;
- sporządzanie wykazów dzieci podlegających obowiązkowi szkolnemu;
- przyjmowanie wniosków i wydawanie dowodów osobistych;
- prowadzenie i aktualizacja stałego rejestru wyborców oraz sporządzanie spisu wyborców w wyborach i referendach;
- wydawanie decyzji o wpisaniu i odmowie wpisania do rejestru wyborców;
- wydawanie decyzji w sprawie reklamacji na nieprawidłowości w rejestrze lub spisie wyborców;
- przyjmowanie i przekształcanie w formę elektroniczną wniosków o wpis, zmianę, zawieszenie, wznowienie działalności gospodarczej do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
- współpraca z pracownikiem odpowiedzialnym za prowadzenie archiwum zakładowego.
- Zadania Urzędu Stanu Cywilnego:
- sporządzanie aktów stanu cywilnego urodzeń, małżeństw i zgonów;
- wydawanie odpisów z aktów stanu cywilnego;
- prowadzenie akt zbiorowych do sporządzonych aktów urodzeń, małżeństw i zgonów;
- przyjmowanie oświadczeń o uznaniu ojcostwa i prowadzenie rejestru uznań;
- przenoszenie do rejestru stanu cywilnego treści zagranicznego dokumentu w drodze transkrypcji lub odtworzenia, w drodze czynności materialno-technicznej;
- wydawanie zezwoleń na zawarcie małżeństwa przed upływem ustawowego terminu wyczekiwania;
- wydawanie zaświadczeń o zdolności prawnej do zawarcia małżeństwa za granicą;
- wydawanie zaświadczeń o zdolności prawnej do zawarcia małżeństwa wyznaniowego ze skutkiem cywilnym;
- wydawanie zaświadczeń o zamieszczonych lub niezamieszczonych w rejestrze stanu cywilnego danych dotyczących wskazanej osoby;
- wydawanie zaświadczeń o stanie cywilnym z rejestru stanu cywilnego;
- prowadzenie postępowań dotyczących uznawania orzeczeń państw obcych na podstawie przepisów KPC, rozporządzenia Rady Europy i umów międzynarodowych;
- dokonywanie w aktach stanu cywilnego wzmianek dodatkowych w oparciu o orzeczenia sądowe, decyzje administracyjne, protokoły, oświadczenia, uznania wyroków sądów państw obcych;
- przenoszenie własnych aktów stanu cywilnego sporządzonych w formie papierowej do rejestru stanu cywilnego w aplikacji ,,Źródło";
- unieważnianie aktu lub aktów stwierdzających to samo zdarzenie;
- unieważnianie z urzędu wzmianek dodatkowych w przypadkach określonych w ustawie prawo o aktach stanu cywilnego;
- przyjmowanie oświadczeń o powrocie małżonka rozwiedzionego do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa, nadaniu dziecku nazwiska męża matki, zmianie imienia dziecka, wyborze nazwiska, jakie będą nosić małżonkowie i dzieci zrodzone z małżeństwa;
- wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach zmiany imienia lub nazwiska;
- aktualizowanie w rejestrze PESEL danych dotyczących stanu cywilnego na podstawie zagranicznych dokumentów stanu cywilnego;
- prowadzenie archiwum zakładowego.
- Zadania stanowiska ds. Oświaty:
- prowadzenie spraw związanych z pełnieniem przez Gminę funkcji organu prowadzącego;
- realizacja zadań wynikających z ustaw o Systemie Oświaty, o Systemie Informacji Oświatowej, Prawo oświatowe, przepisów wprowadzających ustawę Prawo oświatowe;
- sprawdzanie, analiza i opiniowanie arkuszy organizacyjnych poszczególnych szkół i przedszkoli oraz ich zmian, przedkładanie Wójtowi do ich zatwierdzenia;
- opracowywanie i dokonywanie zmian w istniejącej sieci szkół oraz granic ich obwodów;
- prowadzenie spraw związanych z realizacją obowiązku szkolnego;
- prowadzenie rejestru żłobków i klubów dziecięcych oraz dokonywanie innych czynności związanych z wpisaniem do rejestru żłobków i klubów dziecięcych działających na terenie Gminy;
- ustalanie szczegółowych zasad udzielania dotacji przedszkolom, sporządzanie wniosków do MEN z rezerwy subwencji oświatowej;
- składanie zamówień na podręczniki szkolne, rozliczanie dotacji podręcznikowej oraz rządowych programów dotyczących uczniów;
- przeprowadzanie kontroli dotacji udzielonych przedszkolom niepublicznym;
- przygotowywanie rozliczeń dotacji należnych Gminie z tytułu uczęszczania do przedszkoli dzieci będących mieszkańcami innych gmin;
- prowadzenie spraw związanych z dojazdem dzieci do szkół oraz finasowaniem dojazdu dzieci niepełnosprawnych do szkół;
- sporządzanie sprawozdań dotyczących opieki nad dziećmi do lat 3;
- prowadzenie czynności związanych z powoływaniem komisji egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans na stopień nauczyciela mianowanego, wydawanie aktów nadania stopnia nauczyciela mianowanego;
- realizowanie zadań w zakresie tworzenia, likwidacji oraz przekształcania sieci przedszkoli i szkół;
- prowadzenie spraw dotyczących placówek zakładanych przez inne podmioty niż Gmina, w tym wydawanie zaświadczeń o wpisie do ewidencji szkół i placówek;
- prowadzenie spraw dotyczących dofinansowania pracowników młodocianych, w tym wydawanie decyzji;
- informowanie dyrektorów podległych jednostek w sprawach dotyczących oświaty oraz funkcjonowania szkół i przedszkoli;
- sprawowanie nadzoru w zakresie przestrzegania przepisów dotyczących organizacji pracy szkoły oraz bezpieczeństwa uczniów;
- kontrola spełniania obowiązku nauki przez młodzież w wieku 16 - 18 lat, sporządzanie sprawozdań i obsługa SIO w tym zakresie;
- stwarzanie warunków do pełnej realizacji programów nauczania i wychowania w szkołach i przedszkolach;
- koordynacja działań w zakresie przygotowania szkół i przedszkoli do rozpoczęcia roku szkolnego;
- prowadzenie spraw związanych z doskonaleniem zawodowym nauczycieli;
- przygotowywanie informacji o realizacji zadań oświatowych;
- obsługa Systemu Informacji Oświatowej w tym wydawanie upoważnień dostępu do bazy danych, sporządzanie sprawozdań, obsługa RSPO, kontrola spełniania obowiązku nauki;
- prowadzenie spraw związanych z procedurą wyłaniania kandydatów na stanowiska dyrektorów szkół i przedszkoli, powierzania nauczycielowi stanowiska dyrektora i odwoływania dyrektora z zajmowanego stanowiska, prowadzenie spraw związanych z oceną pracy dyrektorów szkół;
- prowadzenie ewidencji szkół i placówek niepublicznych w tym wydawanie zaświadczeń oraz opracowywanie trybu udzielania i rozliczania dotacji zgodnie z obowiązującymi przepisami;
- współpraca z Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej i dyrektorami szkół w zakresie dożywiania dzieci w szkołach i przedszkolach;
- prowadzenie spraw związanych ze stypendiami naukowymi dla uczniów;
- przygotowywanie projektów uchwał oraz zarządzeń dotyczących oświaty w tym funkcjonowania szkół i przedszkoli;
- obsługa funduszu socjalnego i zdrowotnego pracowników szkół.
- Informatyka i gminne systemy informatyczne:
- prowadzenie spraw związanych z administracją informatycznej sieci wewnętrznej Urzędu;
- realizacja zadań Administratora Systemów Informatycznych;
- administrowanie systemami rejestrów państwowych;
- pełnienie funkcji lokalnego administratora ABW i RCB;
- prowadzenie spraw związanych z pocztą elektroniczną Urzędu;
- prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej;
- prowadzenie spraw związanych z zabezpieczeniem prawidłowości działania sprzętu komputerowego Urzędu;
- nadzór oraz zapewnienie bezpieczeństwa systemów informatycznych i przechowywanych w nich danych;
- nadzór i uczestnictwo w pracach związanych z modernizacją infrastruktury teleinformatycznej Urzędu;
- nadzór nad umowami z firmami zewnętrznymi w zakresie działań informatycznych prowadzonych przez Urząd;
- inicjowanie i nadzorowanie wprowadzania nowych technologii związanych z rozwojem infrastruktury informatycznej;
- planowanie i zakup sprzętu komputerowego oraz oprogramowania do obsługi informatycznej Urzędu;
- pomoc w przygotowaniu dokumentacji przetargowej i uczestnictwo w postępowaniach przetargowych związanych z zagadnieniami informatycznymi;
- zarządzanie użytkownikami oraz prowadzenie nadzoru nad ich dostępem do zasobów sieciowych;
- prowadzenie ewidencji sprzętu i oprogramowania;
- nadzór nad eksploatacją sprzętu komputerowego i oprogramowania;
- współpraca związana z przygotowywaniem i aktualizacją dokumentów dotyczących wymagań bezpieczeństwa i ochrony danych osobowych dla przetwarzania danych osobowych w dokumentacji papierowej i systemach teleinformatycznych;
- nadzór nad tworzeniem systemów przez firmy zewnętrzne i egzekwowanie wykonania potrzeb modyfikacji oprogramowania;
- planowanie rozwoju systemów informatycznych i dostosowania ich do zmieniających się potrzeb;
- prowadzenie spraw z zakresu obsługi elektronicznej komunikacji z Głównym Urzędem Statystycznym;
- prowadzenie podstawowych szkoleń pracowników Urzędu w zakresie informatyki;
- odpowiedzialność za archiwizowanie i przechowywanie danych informatycznych wytworzonych w Urzędzie;
- przygotowanie od strony technicznej sesji i komisji Rady Gminy oraz zebrań i spotkań organizowanych w Urzędzie;
- realizacja zadań administratora systemów informatycznych w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Gietrzwałdzie, zespołach szkolno-przedszkolnych oraz instytucji kultury na terenie gminy;
- wdrażanie i koordynowanie pracy elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP) w Urzędzie;
- prowadzenie spraw związanych z organizowaniem, zabezpieczaniem oraz konfigurowaniem sprzętu komputerowego do pracy zdalnej dla pracowników Urzędu;
- współpraca z innymi referatami w zakresie wdrażania i realizacji projektów informatycznych dotyczących infrastruktury teleinformatycznej;
- obsługa informatyczna wyborów i referendów;
- prowadzenie spraw związanych z utylizacją sprzętu komputerowego.
- Kadry i sprawy pracownicze:
- prowadzenie spraw kadrowych pracowników Urzędu oraz jednostek organizacyjnych Gminy;
- prowadzenie obsługi kadrowej w zakresie ewidencji dokumentacji dotyczącej zatrudniania, zmian w okresie trwania stosunków pracy i zwalniania pracowników w obsługiwanych jednostkach;
- przygotowywanie umów o pracę, umów zlecenia, kompletowanie dokumentacji wymaganej do zatrudnienia;
- ustalanie uprawnień pracowników do dodatku za wysługę lat, nagród jubileuszowych i urlopów wypoczynkowych;
- ewidencja czasu pracy pracowników;
- przygotowywanie projektów regulaminów pracy, wynagradzania, premiowania i innych wynikających z przepisów prawa pracy;
- przygotowanie projektów planów urlopów wypoczynkowych i nadzór ich realizacji po zatwierdzeniu;
- przygotowywanie wniosków o środki na roboty publiczne i prace interwencyjne, współpraca w tym zakresie z Powiatowym Urzędem Pracy;
- terminowe dokonywanie zgłoszeń imiennych do ubezpieczenia społecznego;
- prowadzenie spraw z zakresu przestrzegania przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy w Urzędzie;
- prowadzenie rejestru przyjętych i zwolnionych pracowników oraz ewidencji archiwalnej pracowników;
- bieżące informowanie Wójta i Skarbnika Gminy o zmianach wynagrodzenia pracowników i uprawnień mających wpływ na wysokość wynagrodzenia;
- realizacja spraw związanych ze szkoleniami i kształceniem pracowników Urzędu,
- prowadzenie dokumentacji organizowanych w Urzędzie praktyk, staży uczniowskich i studenckich;
- prowadzenie dokumentacji związanej z naborem pracowników na stanowiska urzędnicze i kierownicze stanowiska urzędnicze;
- prowadzenie innych spraw wynikających z ustawy o pracownikach samorządowych i przepisów wykonawczych.
- Zadania stanowiska ds. obsługi sołectw i spraw administracyjnych:
- współpraca z sołtysami w zakresie realizacji przez sołectwa zadań w ramach środków sołeckich;
- organizacja i obsługa zebrań wiejskich w sprawie wyborów sołtysów i rad sołeckich;
- organizacja i obsługa narad z sołtysami;
- współpraca z sołectwami i udzielanie im pomocy w wykonywaniu zadań;
- przekazywanie sołtysom informacji o wysokości środków przypadających na sołectwo w danym roku;
- przyjmowanie i sprawdzanie prawidłowości wniosków zebrań wiejskich w sprawie przeznaczenia środków funduszu sołeckiego;
- monitorowanie harmonogramu czynności związanych z tworzeniem i realizacją funduszu sołeckiego;
- przygotowywanie projektów statutów sołectw i przeprowadzanie konsultacji z mieszkańcami w tym zakresie;
- proponowanie zmian statutów sołectw i przeprowadzanie konsultacji z mieszkańcami w tym zakresie;
- prowadzenie spraw z zakresu ubezpieczenia mienia;
- dbałość o aktualną informację w Biuletynie Informacji Publicznej dotyczącą sołectw;
- zamawianie i likwidacja pieczęci urzędowych oraz prowadzenie ich ewidencji;
- obsługa posiedzeń narad Wójta;
- koordynacja iobsługa spotkań Wójta z grupami zawodowymi, środowiskowymi i stowarzyszeniami;
- prowadzenie spraw związanych z Pracowniczymi Planami Kapitałowymi.
- Biuro wójta gminy oraz urzędu gminy:
- Do zadań kierownika referatu należy w szczególności:
- nadzór nad prowadzeniem Kancelarii Ogólnej Urzędu;
- nadzór nad zamawianiem i likwidacją pieczęci urzędowych;
- prowadzenie spraw związanych z organizacją i funkcjonowaniem Urzędu oraz z zaopatrzeniem i obsługą Urzędu;
- nadzór nad ochroną i zabezpieczeniem administracyjnym biura i przyległego terenu, ewidencją udzielonych zezwoleń samodzielnych wejść na teren Urzędu oraz udzielonych zezwoleń dostępu do pomieszczeń;
- nadzór nad prowadzenie spraw z zakresu przestrzegania przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy w Urzędzie;
- realizowanie zadań związanych z zapewnieniem prawidłowego umieszczania tablic urzędowych, tablic z godłem RP oraz tablic informacyjnych w siedzibie Urzędu, nadzór nad wywieszaniem flagi narodowej, co najmniej w dni państwowe;
- nadzór nad prowadzeniem spraw kadrowych pracowników Urzędu oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych, w tym nadzór nad ewidencją i rozliczaniem czasu pracy pracowników Urzędu, dbanie by przepisy prawa, porządku i dyscypliny pracy były przestrzegane;
- dokonywanie zgłoszeń do Rejestru Korzyści;
- wykonywanie zadań związanych z obowiązkiem składania i publikacji oświadczeń majątkowych;
- nadzór nad obsługą sekretarsko-biurową Wójta i Zastępcy Wójta;
- nadzór nad pracą biura Rady Gminy;
- nadzór nad przygotowywaniem informacji do wypłat diet radnych;
- nadzór w zakresie działania ewidencji ludności i wydawania dowodów osobistych;
- nadzór w zakresie działania Urzędu Stanu Cywilnego;
- nadzór w zakresie działania stanowiska ds. oświaty;
- nadzór w zakresie prawidłowości działania gminnych systemów informatycznych;
- nadzorowanie spraw kadrowych Urzędu;
- koordynacja i przeprowadzanie naboru na wolne stanowiska pracy oraz służby przygotowawczej;
- nadzorowania funkcjonowania „Stałego Dyżuru”;
- kierowanie „Akcją kurierską”;
- dekretowanie przy współpracy z Sekretarzem Gminy korespondencji wpływającej do Urzędu na poszczególne stanowiska pracy;
- nadzór nad koordynacją i obsługą spotkań Wójta z grupami zawodowymi, środowiskowymi i stowarzyszeniami;
- koordynowanie udziału przedstawicieli Urzędu w spotkaniach zewnętrznych;
- nadzór nad prowadzeniem ewidencji krajowych i zagranicznych podróży służbowych Wójta oraz pracowników i kierowników komórek organizacyjnych Urzędu;
- rejestrowanie i prowadzenie zbioru decyzji i zarządzeń Wójta Gminy oraz ewidencjonowanie udzielonych pełnomocnictw i upoważnień;
- prowadzenie rejestru umów;
- nadzór nad prowadzeniem spraw związanych z obsługą sołtysów, sołectw i rad sołeckich;
- nadzór nad prowadzeniem spraw związanych z załatwianiem skarg, wniosków, petycji i interpelacji wpływających do Wójta; nadzorowanie przestrzegania rzetelnego i terminowego załatwiania skarg, wniosków, petycji oraz interpelacji;
- koordynowanie przygotowania opinii prawnych oraz wyjaśnień odnośnie stosowania przepisów prawa na potrzeby Wójta, Zastępcy Wójta, Sekretarza, Skarbnika oraz osób kierujących komórkami organizacyjnymi Urzędu;
- udział w opracowywaniu i uzgadnianiu projektów aktów prawnych, projektów zarządzeń, opinii, pełnomocnictw i upoważnień Wójta;
- koordynacja prowadzenia postępowań sądowych w interesie Gminy Gietrzwałd oraz nadzór nad przygotowywaniem wnoszenia pozwów, wniosków i skarg do sądów powszechnych oraz ich rozdzielanie do prowadzenia przez poszczególne kancelarie prawne;
- nadzór nad realizacją spraw związanych z działalnością gospodarczą oraz przekształcanie na formę elektroniczną wniosków o wpis, zmianę, zawieszenie, wznowienie działalności gospodarczej do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
- koordynowanie spraw związanych z organizacją i przebiegiem wyborów wszystkich szczebli, referendów i spisów oraz nadzór nad zabezpieczeniem prac technicznych związanych z wyborami i referendami;
- gospodarowanie środkami trwałymi i wyposażeniem Urzędu;
- zapewnienie czystości i estetyki w budynku Urzędu;
- koordynowanie organizowanych w Urzędzie praktyk, staży uczniowskich i studenckich;
- nadzór nad funkcjonowaniem Biuletynu Informacji Publicznej;
- koordynacja realizacji zadań wynikających z ustawy o dostępie do informacji publicznej;
- kreowanie pozytywnego wizerunku Wójta i pracowników Urzędu Gminy w Gietrzwałdzie;
- nadzór nad prowadzeniem archiwum Urzędu;
- przygotowywanie i aktualizacja dokumentów wymagań bezpieczeństwa i ochrony danych osobowych dla przetwarzania danych osobowych w dokumentacji papierowej i systemach teleinformatycznych;
- nadzór nad przestrzeganiem przepisów o ochronie danych osobowych i zasad określonych w Polityce Bezpieczeństwa Danych Osobowych, Polityce Bezpieczeństwa Informacji oraz dokumentach związanych z ochroną danych osobowych;
- nadzór nad dokumentacją ochrony danych osobowych oraz jej aktualizacją;
- prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na sprowadzanie do kraju zwłok (prochów) osób zmarłych za granicą, nadzór nad Punktem Informacyjnym Urzędu;
- koordynowanie właściwego przygotowania materiałów pod obrady sesji Rady Gminy Gietrzwałd, współdziałanie z Radą Gminy i jej komisjami oraz udział w sesjach Rady Gminy – wg wskazań Wójta Gminy;
- nadzór nad przestrzeganiem poprawności formalno-prawnej przygotowywanych dokumentów (zgodność z instrukcją kancelaryjną i jednolitym rzeczowym wykazem akt, Kodeksem Postępowania Administracyjnego, regulaminami) oraz sprawnym obiegiem dokumentów;
- nadzorowanie przestrzegania zasady rzetelnego i terminowego załatwiania spraw oraz prawidłowej obsługi klientów Urzędu;
- organizowanie i nadzorowanie w porozumieniu z Wójtem, Zastępcą Wójta i Sekretarzem naborów na wolne urzędnicze stanowiska pracy oraz organizowanie i nadzorowanie przebiegu służby przygotowawczej; prezentowanie nowo przyjętych pracowników i zapoznanie ich ze wszystkimi przepisami regulaminowymi i porządkowymi dotyczącymi funkcjonowania Urzędu;
- wykonywanie innych zadań zleconych przez Wójta, Zastępcę Wójta i Sekretarza Gminy w ramach udzielonego upoważnienia;
- pełnienie roli opiekuna praktyk i odbywania stażu w Urzędzie (tylko w zakresie referatu);
- dokonywanie zgłoszeń do Rejestru Korzyści;
- opracowywanie przepisów wewnętrznych (zarządzeń, regulaminów, instrukcji);
- koordynowanie terminów załatwiania przez kierowników referatów spraw indywidulanych z zakresu administracji publicznej;
- koordynowanie doskonalenia zawodowego w Urzędzie oraz organizowanie działań związanych z dokonywaniem okresowych ocen pracowników;
- koordynacja obsługi prawnej Urzędu;
- kontrola pomieszczeń biurowych w zakresie zabezpieczenia dokumentów (pieczęci, druków, komputerów);
- koordynowanie zadań w zakresie obrony cywilnej, spraw obronnych oraz zarządzania kryzysowego;
- zatwierdzanie pod względem merytorycznym rachunków i faktur z zakresu właściwości referatu;
- zatwierdzanie pod względem merytorycznym delegacji służbowych Wójta oraz pracowników i kierowników komórek organizacyjnych Urzędu;
- wyrażanie zgody na użycie materiałów pirotechnicznych;
- koordynacja działań z zakresu informatyki w skali całego urzędu;
- koordynowanie działań dotyczących imprez masowych;
- przygotowanie Raportu o stanie gminy;
- pełnienie funkcji Koordynatora ds. dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;
- realizacja zadań zapewniających sprawne funkcjonowanie systemu przeciwdziałania nieprawidłowościom;
- nadzór nad czynnościami inwentaryzacyjnymi składników majątkowych;
- wykonywanie funkcji zwierzchnika służbowego wobec pracowników bezpośrednio podległych.
- Telefon kontaktowy:
(89) 524-19-08 - Godziny urzędowania:
poniedziałek: 8:00-16:00
wtorek-piątek: 7:00-15:00
Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Źródło informacji: | Adam Cieśliński |
Data utworzenia: | 2015-07-31 12:30:13 |
Wprowadził do systemu: | Adam Cieśliński |
Data wprowadzenia: | 2015-07-31 12:30:33 |
Opublikował: | Adam Cieśliński |
Data publikacji: | 2015-07-31 12:30:54 |
Ostatnia zmiana: | 2023-09-11 10:15:24 |
Ilość wyświetleń: | 3339 |